August 29, 2008

ACCEPT IT BUT JUST IGNORE IT


Ello everyone..
Here. I like to share with u all, something about I must accept it but I just ignore it actually..

PIMPLES...
It is really hard for me to make clean on my skin face without pimples. I had experienced it from year 2004 until now which is already 5 years. I do a lot of efforts to solve my skin problem. For example, I was purchased on Tea Tree Oil, Aloe Vera, Mustika Ratu, etc. But there are nothing changes on my face.

Why this happened to me?
I knew that there are several factors that people had faced pimples problem such as STRESS, GENETIC, HORMON, or TYPES OF BLOOD, etc. As a students, frankly said that I doesn’t have a good time management for me to take care of my skin face. But in the same time, when I met the people who do not have a pimples problem on their face, I felt jealous to them.. Seriously...

I ask for myself. What the beautiful skin that they have? How actually they took care of it? And the most popular question that people will ask me is what type of product that you have been used for your skin?

So, what next?
Erm...
I don’t simply buy the product that the sales girl or sales men advised me to buy it. What I do is, I just accept it because it was normal for me since 5 years ago and I just ignore wat ever people said about it. That’s all...

6 comments:

Anonymous said...

Hehe... ingatkan pasal ape la tadi kak sue... buat gabra je.. biasala tu, masalah hormon bak kate cikgu biologi.. eleh kak sue... konon banyk pimples la sgt... tapi meletop gak... ramai admire kan.. you alllllls... jangan tak tahu...
kak sue x tahu, ramai lagi org lain menghadapi masalah yang lagi memeningkan kepala tau..
as example, tgk muka sy ni ha... bukan blackhead dah.. ni siap whitehead lagi tau... seb baik x colourful kalau tak dah macam rainbow je muka.. hahaha...
rasanya cube test petua org dulu2.. basuh muke pakai air suam... pastu tempek bedak sejuk.. tp jangan kuar rumah mlm2, nanti org tekezot.. ingat ape "benda" la kan.. keh keh keh keh... ok la kak sue.. biasela, kalau ada jerawat tu tandanya kite subur.. heheh... jumpe lagi ye.. jgn tetongeng tongeng dlm bilik... bahaya...

HappyHelen said...

A smile would be enough to make you look pretty. You look great in your photos. Don't fret over it. Let others worry about it. (:

Nice blog site. Just want to let you know I surfed in. Keep it up!

eira said...

'Kak Sue n Jerawat' memang x dpt dpsahkan ibrat irama dan lagu.Kalu kak sue n jerawat dipsahkan maka abislah pencuci2 mke kak sue yg bnyak2 dlm blik 2.Pastu gaduhlah nak derma sana sini kononnya membazir jek bli sume bndalah 2.Mslhnya kalu bg freee xpe nie msti mntk byran punye siap gn bunga2 lg.Nk bunga pe tek ayam,bunga cengkih sume da.Sai jrwt 2,alah besalh 2.Kalu x nk da jrwt,akak g kat hsptal sekat jek hormon2 akak 2 jgn aktv sgt.Kalu die aktv sgt akak sebat jek 10 1 2.Ape susah or akak bg denda geletek smpai mati ker.Hehehe...Akak taw rmat eira sem lps lg truk jrwt die.Pastu die gne ubt indon ne tah sem nie mke die dah cntik.Ubt indonpn die gnekan???Tah2 ubt 2 pndtang tanpa izin ker siap x de permit msk ngara lg.So,akak xpyhla nk rsau sai jrwt akak 2.T kalu die dah pnat tumbuh,die x nek dh le...

- aNiS - said...

maybe sue punye punye face mmg nk kene pakai product yg branded n mahal2 kot...ahakkss!like Dermalogica ke,SK II ke, Sheseido ke...ahakksss!!anyways...anis doakn su akan jmpe product yg sesuai ngan kulit sue n after that...perghh!!!

iezy said...

heyya gurl..don't be so inferior.. me also had a same problem..face is not evrything...brain is most important...if u are brilliant people will look up at u even u don't have pweety face...

Pippo said...

hehehe .. pasal jerawat jerh .. igt pasal apa tadi .. releks la benda simple maner ader manusia yg perfect pun .. kadang2 dorang cantik dari rupa jerh tapi kelakuan lagik buruk dari rupa tuh :) releks .. kalau nak ilang kan senang jerh .. g buat plastic surgery ilang la semua .. lepas tuh terseksa macam micheal jackson tuh .. :)
anyway tak ada apa pun pasal tuh .. kiter kena carik produck kecantikan yg sesuai ngan kulit kiter :) kalau
malas nak carik .. guna la cara tradisional :) jgn pikir sangat la pasal benda nie :)