January 14, 2009

Internship>>>

Lama gak aku x post kt blog nie..haha
Arini da masuk minggu kedua sebenarnye aku practical kt Pej. Mneteri Besar Johor..Aku keje dibwh Unit Media dan Konmunikasi...Stakat nie sume oke kt sini...Bak kate org, biasalah government keje rileks..adus...
Aku x phm betul knp ade persepsi mcmtu pd government..tp xpelah, yg penting aku hepi keje kt sini ...bukan hepi xde keje, tp hepi dgn rakan2 sekerja yg baik hati dn byk membantu.,..
Aku ni PR..PR mane ade xde keje..Keje PR kalah doktor..keje yg smpai 27jam sehari...tp tulah,aku dilayan dgn baik kt sini..pegawai2 kt sini byk bg tunjuk ajar kt aku...termasuk boss aku...haahaa...
Akhirnye aku dpt adapt diri aku kt tmpt keje nie..huhu..

Mesti nk tau atau pun tertnye2 keje ape jerk yg aku buat kt sini...Hari 1st aku masuk , aku da dpt meja aku sendiri...cayalah..tu biase kot, pastu ptgnye, aku kena join meeting dgn unit penyelidikan.. esoknye aku ditimbuni dgn keratan akhbar...NST, the star, berita harian, metro, harakah, utusan, dn macam2 lagi...mati aku...tp keje nye mudah jerk, juz buat paper cutting, then file kan...keje ni sume aku pnah buat mase part 4 dulu subjek corporate PR diajar oleh Ms. Monica..thanks God..

Then, aku diberitahu akn ade peluang pekerjaan baru x lame lg ..Jawatan Program Manager...wah..dgr nye memg best, tp ntah lah...aku perlu mencari dan menimba byk lg pengetahuan utk aku apply kerja tu...huhu...Skrg nie, aku tgh buat col ke hotel2 kt JB dan kt KL..call utk tnye quotation utk buat conference...sakit gak tlnga aku asik gayut jerk...serius,....
tp sumenye aku aggp sbg benda bru utk aku..tp xlah bru mane pun, dlu mase blajar pun penah buat benda yg same...lg teruk smpai kena marah, herdik dan sewaktu dgn nye..tp buat bodo jerk, hati kering la katakan...

oke..smpai sini jer buat mase ni ..nnti aku post lg..bye..

p/s: drop comment, thought, and ideas k/..

8 comments:

hukuku said...

su,letak le gambar..bleh tgk sue kt tmpat keje n d meja sendiri..huk huk..
p/s>za takde meja pun..

MisZ SuE said...

ai za...
stakat arini sue x amek lg pic kt meja sendiri..
hehehe...segan la..
tp xpe, one day nnti sue amek k..
oo ea ke za xde meja..?
erm,...xpe2..nti dptnye..
keje leklok k..

Mr Jon said...

hahahah.... bestnya kejer Sue....
Zul tak involve ngan media pun at this moment. More to internal public. Kalau pasal call tu.... kita serupa Sue.... Keje zul dari pagi sampai petang call memanjang... then mcm2 kerenah la kita dapat...

Tapi yg tak bestnyer.. tempat zul ni awal2 da ckp dorang takkan ambil student degree... sgt jarang katanya... dorang suka budak diploma... mmmmmmm pas ni nk kejer ape la...

MisZ SuE said...

hye zulll..
ea ke TM x amek budak degree..
suppose they have to recruit from anywhere..xkisah either org tu from dip or dgree..
ermmm...cian zul..xpe2..nnti if ade jwtn kosong yg bersesuaian sue inform k..
psal borang SPA yg zul tnye aritu, zul bole amek kt Wisma Persekutuan KL or juz online it..oke..

p/s: zul bler nk post bru?..citer la plak psal tmpt keje zul kt kitorg..

bob chairell syafieq said...

salam,
bob tumpang gembira tengok member2 mcm sue nie yang dapat practikal best!!!

apa pun good luck tau...

bob masih menanti tempat practikal nie.. hhhuaaahhh!!!

bob chairell syafieq said...
This comment has been removed by the author.
MisZ SuE said...

saba ea bob..

eita said...

best la sue dpt wat keje..
eta kt cni xde wat pe2 pon..
relax je memanjang..
bOsan gak..
waaaa.