February 7, 2009

LAIN ORG TANYA --- LAIN YG AKU JAWAB, MALU NYER!!!

Ceritanye macam ni, ....

Ianya berlaku semalam, 5 febuari 2009 iaitu hari khamis..Kami di unit Media dan Komunikasi dimaklumkan akan ade mesyuarat bersama dgn Setiausaha Sulit Kanan Menteri Besar Johor yg baru di lantik ..Mesyuarat besar2an yg pertama kali diadakan ini mengumpulkan staff2 yg bekerja di bawah Pejabat Menteri Besar Johor termasuk di Bukit Timbalan seramai 100 lebih staff ...(tp yg ade semalam x sampai 100 pon..)

Aku tiba disana dalam pukul 8.30 pagi, aku menempatkan diri aku di kerusi yg paling belakang...(Dewan tu mempunyai meja besar yg berbentuk Horse Shape...tau x?alaaa...biasanye kite selalu dengar U shape, tp kat sini aku di ajar untuk sebut Horse shape...ermmm...xpelah, mane2 pun same jek..)

Antara intipati yg dibincangkan dlm mesyuarat itu adalah pemberitahuan yg Pejabat Menteri Besar Johor ini akan berpindah ke Nusajaya pada bulan 3 nanti..(Itu jerk yg aku ingat, hahaha...sebab S/U Sulit tu punya suara perlahan sgt..padahal pakai mic tu)...Jadi aku pun buat lah agenda aku sendiri dgn kakak wartawan yg duduk sebelah aku dan juga yg sama unit ngan aku..

Dalam pada keasyikkan berbual ...(wartawan klu jumpa PR...alamat nye memg x benti bercakap nye lah...),tiba2 aku nmpk seorg staff bercakap untuk memperkenalkan diri...dalam hati aku kata, eh ape la pulak ni...da pertengahan mesyuarat baru ada sesi perkenalan ke?...

Kemudian, seorang demi seorang perkenalkan diri...sampai ditempat aku...aku bangun dan bercakap..Untuk makluman, tempat yg aku duduk xde mic taw..so kena lah berdiri dan melontarkan suara yg kuat utk satu dewan dengar...


Dibawah adalah dialog perbualan aku dgn S/U Sulit Kanan ...

Aku: Assalamualaikum,
Nama saya Nur Suryani binti Ahmad...
Saya pelajar praktikal dari UiTM Shah Alam..
Sekarang saya ditempatkan di Unit Media dan Komunikasi...


S/U Sulit: Kamu amek ape?


Aku: Public Relations


S/U Sulit: Diploma ke Degree?


Aku: Degree


S/U Sulit: Dekat UiTM ade diploma x?


Aku: Diploma in Public Relations kt UiTM xde...Program di peringkat diploma hanya
menawarkan program diperingkat umum,.diperingkat degree nanti baru lah ada
specification seperti PR dan Journalism....

(wah, panjang berjela aku jawab...confidentttttttttt)...



S/U Sulit: Maksud saya, dekat UiTM Shah Alam, ada diploma mass communication x?


Aku: Ohh, xde..prgoram diploma mass communication ada di Puncak Alam tiada di
Shah Alam..


S/U Sulit: Terima Kasih...Awak boleh duduk...





Perghhhhhhhhhhhh,
Malu x malu la kan aku time tu...walaupun conversation aku dgn die nampak oke jerk...maksudnya semua ahli dewan x berbunyi ape2 pun, tp aku jerk yg rasa malu giler aku jawab salah....dah tu pulak, aku jawab solan yg salah tu confident ea....Ya Allah,..malu giler.....

Haa, macam tulah ceritanya...
lain yg orang tanya, lain yg aku jawab...

kata PR kena confident....!!!!













p/s: Pengajaran yg aku dapat, len kali xnk jawab over sgt...jawab yg mana aku rasa perlu jerk...ermm..

4 comments:

LoyalWarrior said...

good try, diploma skrg kat melaka dah, kat puncak perdana dah tak ada, kat puncak alam lak lec mass comm je tinggal kat situ, campus tak siap lagi. hehehehe tapi tak mereka tak tahu...YAKINNNNNN.....

MisZ SuE said...

hahaha..
betul la abg...
yakin tu penting....
hikhik..

Mr Jon said...

hahahahaha.......
Sue jgn lupa...
Sue juga tergolong dalam geng2 confident...
hahahahaha...
sampai bawa ke kerja... confident!

MisZ SuE said...

sue terikot2 mr.jon la ni..
confident slalu ...
kehkehkeh..