March 2, 2009

TAK FAHAM BAHASA KE??

Somebody: sue, u ade pakwe tak?

Sue: Tak de...I single sekarang nie..

Somebody: Hish....x caye la...

(Respon die yang pertama ni je buat aku HILANG MOOD nak teruskan perbualan...xpe-xpe..aku layan dulu..)

Sue: Laaa...betul la single...Kenapa lak x caye..?

Somebody: Tipu la kalau xde pakwe girl sekarang ni...

(Perghhhh...bongok siut..dia ingat girl ni macam kain baju ke? senang laku kalau jual kat pasar malam?...Sentiasa ada tempahan kalau kat Butik-butik terkemuka?)...huh..aku dah mula angin nie..tapi aku still jawab dengan nada yang lembut...

Sue: Erm..kenapa u cakap macam tu?...bukan semua girl senang dapat pakwe, and me now ni memang xde..so, buat pe nak tipu u..

Somebody: Alaa, kadang-kadang tu, diorang ada pakwe pon kata xde pakwe...

(Huh..imagine la korang muka aku sekrang nie merah padam dan telinga kiri dan kana mula berasap...kali ni memang nak kena maki hamun mamat nie..)

Sue: Erm..macam ni u rupanye... susah sgt nak percaya pada girl..macam mana la girl lebih nak percaya kan lelaki kalau selalu syak yang bukan-bukan..dah I cakap xde, means xde lah..and why u asik ckp girl sekarang ni, girl sekarang ni...kan u tgh cakap dgn I...

(Ambek kau sebijik)

Somebody: Alaa..jgnlah marah..I tanya jerk..

Sue: Dan I pon menjawab jerk..the thing is, I had heared this question from many guys..bukan u sorang jerk..kadang-kadang tu nak je I jawab xpayah tanya I ade pakwe or tak kalau setiap jawapan I tu mesti dipersoalkan...

Ntah2, u ni x faham bahasa Melayu kot?.. .I boleh jerk ckp Perancis..nak?

(Ambek ko 2 bijik...Mentang2 lah amek 3rd language perancis, sampai da tahap geram sangat nie aku keluar kan aje ape yg terlintas kat otak aku)

Somebody: Eh, u bole cakap perancis ke?..cube u cakap sikit...I nak dengar la..hehehe...

(Boleh pulak nak loya buruk ngan aku yang tengah panas nie...arghhh, babai lah jawabnya)

Sue: Lain kali jerk la...erm, okelah u, I ade keje ni...

Somebody: Laa, u marah kat I ke?

Sue: Wat ever..bye..

(Aku terus mematikan talian telefon tu..malas giler nak layan...baik-baik ade mood nak borak, terus xde mood..dah la borak topik yang aku x suke nak jawab...dah jawab x caye lak..pastu tanya marah ke tak, marah ke tak...sakit hati nyeeeee)

Eh guys, peduli ape korang aku ade pakwe ke tak, single ke tak...cukup baik aku nak jawab...

Emo seh aku...


p/s: Nak tanya tu boleh dan tak salah pun sebenarnya..tapi jangan sesekali menggugat kepercayaan tu..

8 comments:

hyrullah bin sanin said...

hahahaha... kesian nak buat macam mana kan.. kenapa kau tak cakap jawa jer dengan die...

MisZ SuE said...

jawa?..sowi la sue xtau ckp jawa...
parents bugis, tp ckp bugis pon xtau gak..
hahaha...

MisZ SuE said...

haa..bgusla x terpkir soalan tu..
xpayah dan xperlu pon..tukar2 link?mksud u?

bob chairell syafieq said...

haha..pandai u buat cite sue...
tapi bukan kah orang kata, girls yang x de pakwe mmg macam tue, angin semacam?? ahaks..

MisZ SuE said...

pandai buat cite?
hahaha..ckit2 bolehlah..
ces,,aku sbnrnya malas nk layan member aku tu.
even aku ade pakwe pon aku xnk gtau die..hahaha

iezy said...

hahaha....the typical topic when a couple having chit chating.... ckp ngan dak tu..why so sibuk..nak carik kan bf ke or he has intention to be your bf...

MisZ SuE said...

tau xpe..
sibuk giler tnye soalan mcm tu..
hve intention to be my bf ke yan?..
adus..mintak jaoh la ..
hahaha..

Mr Jon said...

kalau jumper dia lempang muka dia laju-laju...pastu tolak dia...kalau time tu dgn dgn pintu kereta, kepit dia kuat2 dgn pintu kereta...